Egy kis közélet

giskard szobája

Ez itt a szobám, foglalj helyet! Egyszerű, de barátságos. Nyugodtan nézz körül, olvasgass, elmélkedj, és ha szeretnél, hagyj üzenetet!

rágcsálnivaló

2007.06.17. 10:21 giskard

Gyerekmese?


Tegnap délelőtt véletlenül végignéztem egy Tom és Jerry epizódot valamelyik kereskedelmi csatornán. Megdöbbentő élmény volt. Igaz, hogy ez már nem az a klasszikus rajzfilm – az első 1940-ben került műsorra –, hanem valami modern kori, elfajzott korcs, de talán mindennek van határa. Ezt én mondom, aki már kicsi, totyogós korában is kőkemény Tomésjerry fan volt. Volt tomésjerry-s lutraalbumom, meg tomésjerry-s melegítőm is, nagyon imádtam. Sőt, volt tomésjerry-s csoki is, amit két pofára tömtem volna, ha anyukám vett volna olyan sokat egyszerre. Persze, már nem kapni, de a mai napig be szokott villanni az íze, szerintem, azóta nem ettem olyan finom csokit.

Miért is szerettük régen a Tomésjerry-t? Volt benne egy nagyon jól megrajzolt macska megy egy egér, akik folyton basztatták egymást, ebből pedig vicces szituációk kerekedtek. Be volt ott vetve minden aljas húzás, de a végén mindig igazságosnak tűnő megoldás született.


Ellenben a tegnapi epizódban Tom egy szállodában volt alkalmazva, mint csicskásfiú, Jerry pedig odapofátlankodott, és permanensen borsot tört az orra alá. És ahogy Frei Zsolt tanár úr mondaná, most még finom voltam és nőies, mert a borstörés igen enyhe kifejezés azokra a szándékos mocsokságokra, amiket az a tetves kis egérfajzat produkált. Tomot az igazgató befenyítette, ha még egyszer bármi probléma lesz, megy a sintértelepre. Nos, a mi szeretett Jerrynk kapott az alkalmon, és annyi problémát okozott, hogy a történet végén Tomot valóban elvitte a gyepmester, a gonosz kis egér pedig vígan zabálva búcsúzott a nézőtől.

Hát kérdem én, mi is történik itt? Régen mindig az járt pórul a végén, aki kezdte a szívatást, vagy esetleg létrejött egy konszenzus. Akkor még Jerry egy kedves kis egér volt, aki ha kaját lopott is, csak azért tette, hogy szükségleteit kielégítse, és nem azért, hogy Tomnak kárt okozzon. Ellenben Jerry most egy szemétláda, ráadásul a végén még ő is örülhet. Mire neveli ez a gyermekeket? Milyen világban élünk, hogy társadalmilag elfogadott lehet egy ilyen mese?

Én az egész mögött azt az undorító amerikai felfogást látom, hogy az a jó, aki győz. Nincs itt más megoldás, atomot rájuk!

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://bali.blog.hu/api/trackback/id/tr77100217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lede 2007.06.17. 22:37:16

Milyen igazad vaaaan:) Nézd inkább az Oggy és a svábbogarakat! Az tuti jó Tomésjerry, és a macsek megvan benne csak egér helyett csótik vannak:) A legtutibb rajzfilm, bájos és az ember szétröhögi magát rajta:) Persze francia... de a fokhagymaszag ezúttal elmarad... :D

giskard 2007.06.18. 12:13:14

Köszi, de direkt biztos nem fogok ilyet nézni. Egyébként kicsi koromban ment a tévében az Elsüllyedt Világok című rajzfilmsorozat, most azt szeretném letölteni, izé, megvásárolni. :) Eddig csak francia nyelvű verziót találtam, felirat meg persze nincs.

lede 2007.06.18. 16:49:32

Fú, az nekem is kedvencem volt:):) hétről hétre mindig néztem:) Most adták a minimaxon egy ideig, lehet még most is megy... nekem fura volt újra látni, valahogy már nem volt annyira sejtelmes és izgalmas mint hajdanán... de a Popocici és a Maxigáz azok most is tutisak:) Meg az is hogy csak felnőtt fejjel gondoltam bele ezekbe a nevekbe...:D:D
süti beállítások módosítása